Drukuj

Bokser – maskotka marki KLEBER

Skąd się wziął bokser, symbol marki KLEBER?

Wierny towarzysz

Urvic, chien boxer mascotte de KLEBER

Pies rasy bokser po raz pierwszy pojawił się w materiałach promocyjnych marki w 1971 r.: był gwiazdą kampanii reklamowej i został wyraźnie utożsamiony z zaletami opon KLEBER.
Tak powstała maskotka marki.

A dlaczego wybrano właśnie boksera? Cechy fizyczne i psychiczne psów tej rasy przypominają cechy fizyczne i techniczne opon KLEBER.

  • Bokser to wierny pies, przyjaciel rodziny.
  • Jego ciało to przede wszystkim mięśnie, to prawdziwy „gumowy” pies.
  • Czuwa nad bezpieczeństwem swojego pana i broni go w razie ataku.
  • Bokser to pies, który ostrzega, zanim zareaguje. Zawsze panuje nad sytuacją i nigdy nie traci głowy.

Bokser musiał się kojarzyć z oponami KLEBER, które zgodnie ze sloganem ówczesnych reklam „gryzły asfalt”.

Przymiotniki określające boksera:

silny, umięśniony, zwinny, ruchliwy, szybki, aktywny, rasowy, elegancki, posłuszny, wierny
… świetnie pasują do opon KLEBER!

Bokser gwiazdą

Urvic, chien boxer mascotte de KLEBER
1971

Bokser po raz pierwszy pojawia się w materiałach promocyjnych firmy KLEBER. Symbolem marki, dzięki reklamie telewizyjnej, kampanii prasowej i plakatowej, stał się bokser Pérou Habert des Bastidans.

1972

Pierwsze rysunkowe podobizny boksera w 20. numerze magazynu Contact KLEBER.

Pub TV chien mascotte KLEBER
1973

Nowa kampania telewizyjna promująca oponę V10 S.

1984

Po długiej nieobecności bokser KLEBER wraca do telewizji. Potwierdza w ten sposób powrót marki na pierwszy plan.

Pub TV chien boxer mascotte KLEBER
1985

Bokser KLEBER przekazuje informację o innowacyjności marki. Jego zadaniem jest prezentacja opon o szerokim barku i wspieranie ich wprowadzenia na rynek.

1987

30-sekundowy film reklamowy, dłuższy i bogatszy w informacje niż poprzednie, pokazuje na przemian boksera i oponę KLEBER C50H, tak by pokazać podobieństwa między cechami opony KLEBER i boksera.
Podczas dużego natężenia ruchu na drogach spowodowanego masowymi wyjazdami emitowane są także reklamy radiowe, ze sloganem: „Ciężka sytuacja na drogach? KLEBER – opony, na których jedzie się lekko”.

KLEBER des pneus de grande race
1988

W filmie reklamowym bierze udział 5 okrytych medalami bokserów, championów Francji. Gwiazdą filmu jest bokser Sułtan, który odgrywa w nim najważniejszą rolę, wspierany przez swoich psich towarzyszy i dublerów.

1991

Ogromny sukces maskotek bokserów dostępnych u sprzedawców opon. Maskotki wpisują się w szeroki program zatytułowany „bokser zwycięzca”.

Urvic chien boxer mascotte KLEBER
1995

W kampanii prezentującej pracowników firmy KLEBER pies wprowadza inny nastrój niż poprzednio, uczuciowy i pełen humoru, przy jednoczesnym podkreśleniu profesjonalizmu.

1996

Wprowadzane do sprzedaży opony DR 503 i DR 553 promuje niecodzienna reklama w miejscu sprzedaży: pies wielkości naturalnej.
W 2009 r. powstanie nowa wersja tych reklam, jeszcze bardziej realistyczna.

2007

W 2007 r., po przerwie na początku XXI w., bokser KLEBER oficjalnie powraca w pozamedialnej reklamie marki z nowym przesłaniem: „KLEBER, zaufanie dzień po dniu”. Symbolem marki KLEBER staje się Urvic des Gorges d’Héric.

Pojawiają się Bryane i Burton

W 2007 r. symbolem marki KLEBER zostaje Bryane, kuzynka Urvika. Natomiast od 2011 r. to Burton użycza marce swojego wizerunku, szczególnie na wiodącym motywie graficznym.

Bokser we wszystkich postaciach

Bokser, maskotka i symbol marki KLEBER, wiele razy użyczył swojego wizerunku bardzo różnym gadżetom reklamowym: pluszakom, pamięciom USB itp.