Drukuj

Montaż opony

Montaż opony na feldze to zadanie dla fachowca. Kierowca nie powinien ryzykować samodzielnego montażu!

Powstrzymaj się od samodzielnego montażu lub demontażu opony na feldze, o ile nie masz odpowiedniego przeszkolenia i sprzętu. Powierz to zadanie fachowcom.

Wyspecjalizowany warsztat uwzględnia zalecenia producenta samochodu w dziedzinie doboru opon, kontroluje stan opony – jej wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, a także przestrzega procedur montażu i demontażu.

Ponadto warsztat wykona następujące usługi, zapewniające bezpieczeństwo oraz długie użytkowanie opon:

Wyważanie kół

Wyważenie kół, konieczne przy każdym montażu opon, pozwala uniknąć drgań. Dzięki wyważeniu opony zużywają się wolniej, podobnie jak elementy zawieszenia i układu kierowniczego oraz łożyska.

Wymiana zaworu

Zawór to bardzo ważny element opony: umożliwia sprawdzenie ciśnienia powietrza i napompowanie opony. Zawór zapewnia także szczelność opony, dzięki nakrętce, która chroni wnętrze opony przed kurzem i wilgocią. Należy zawsze dopilnować, by zakład wulkanizacyjny wymienił zawory podczas zmiany opon.

Ustawianie zbieżności kół i geometrii

Jeżeli obsługa zakładu stwierdzi, że zużycie opon jest niestandardowe, zaproponuje ustawienie zbieżności kół i geometrii. Ta dodatkowa usługa pozwala zapobiec nieregularnemu i zbyt szybkiemu zużyciu nowych opon.

Montaż nowych lub mniej zużytych opon z tyłu samochodu

Jeżeli wymieniamy tylko dwie z czterech opon, to zarówno w przypadku napędu tylnego, jak i przedniego zalecane jest założenie nowych opon na tylną oś. Zapewni to większe bezpieczeństwo podczas trudnych i nieprzewidzianych sytuacji (nagłe hamowanie, ciasny zakręt itp.), zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Liczne testy wykazały, że łatwiej zapanować nad przednią niż nad tylną osią.

Opony z przodu na ogół zużywają się szybciej niż z tyłu, szczególnie w przypadku samochodów z napędem przednim, które stanowią obecnie zdecydowaną większość.